Tel. +34 977 868 049

Baixa

Temps d'anada:

30 min

S’accedeix a la carretera en direcció Alcover, des de l’Era del Rector o bé pel carrer Barceloneta. Des del primer revolt molt tancat a l’esquerra, surt una pista a la dreta. Hi ha una senyal indicadora del sender en direcció la Mussara.

També es pot passar per l’antic camí del Ribatell, que surt de la plaça de l’Església.

En arribar al barranc, al gual encimentat, cal continuar per la pista de la dreta, que no es deixarà fins el final.

El camí passa pel costat de camps d’avellaners abandonats i d’una antiga granja, per endinsar-se tot seguit en el bosc d’alzines i pins.

Al final i en les immediacions del barranc hi ha una bifurcació. Si es continua per l’esquerra, s’arriba a una parada abandonada, al final de la qual es pot baixar fins el barranc salvant un petit desnivell. A la dreta, al mig de la llera, apareix la font, al peu d’unes roques.

Uns pocs metres més avall hi ha la confluència d’aquest barranc amb el del Fort.

I a l’altra banda del barranc, a l’alçada de la font, una antiga plaça de carbonera forma una clariana al mig del bosc.

Es torna pel mateix camí.

Les tosques i la llúdriga

Distància:

1.950 m

Desnivell màxim:

65 m

Dificultat:

Baixa

Temps d'anada:

40 min

En arribar al barranc, al gual encimentat, cal continuar per l’esquerra. Es deixen alguns trencalls que van als conreus.

Les Tosques

S’arriba a una bifurcació: una pista molt freqüentada continua cap a la dreta i una cadena que barra el pas als vehicles per la pista principal. Cal traspassar la cadena i continuar. Una cinquantena de metres més enllà es deixa la pista i s’agafa un senderó a l’esquerra. Hi ha una senyal indicadora. El camí baixa fort enmig del bosc, i abans d’arribar al riu trenca a la dreta. S’arriba a un mirador des del qual es pot veure el tram final del paratge de les Tosques, amb el saltant. A partir d’aquest punt, el camí segueix la vora del riu, travessant un bosc de ribera espès, o antigues parades, en uns llocs a tocar de l’aigua i en altres a un nivell superior.

Alguns trencalls permeten d’atansar-se a alguns racons del riu molt interessants. Hi ha una gran abundància d’espècies vegetals, una plaça de carbonera, travertins (pedra tosca) que forma petits embassaments al riu, gorgs, saltants, etc.

Font de la llúdriga

Al final de recorregut s’arriba a la font de la Llúdriga (al poble se’n diu Llódriga). La font és al llit del barranc i és a partir d’aquest punt que el Brugent disposa d’un cabal continu. Una cúpula enorme de vegetació, amb boixos d’unes dimensions considerables compartint espai amb els pins, les alzines, el àlbers, etc. proporcionen una llum tènue i donen sempre una gran sensació de frescor. Al costat de la font, les restes de places de carbonera donen fe de l’aprofitament del bosc en el passat.

La tornada es fa per la pista que surt del barranc al costat de la font, i que travessa un primer tram de vegetació molt densa.

Observacions: Cal portar un bon calçat.